|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIV / PZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIV
/
PZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Přídavná zařízení
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s následujícími tématy:
Principy konstrukce periferních zařízení.
Rozhraní periferních zařízení.
Principy komunikace s periferními zařízeními a řízení periferních přenosů.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet:
Vypracování samostatné semestrální práce (prezentace - předvedení funkčnosti navrženého řešení, referát).
Z důvodu průběžné aktualizace předmětu je pro získání zápočtu při opakovaném zapsání předmětu (viz SZŘ čl. 24 odst. 3) nutné souhlasné vyjádření garanta předmětu.
Upozornění:
Termíny a forma ověřování splnění požadavků mohou být upraveny s ohledem na opatření vyhlášená v souvislosti s vývojem epidemiologické situace v ČR.
|
Obsah
|
1. Připojení periferií prostřednictvím IO řadičů.
2. Řízení IO přenosů.
3. Princip magnetického záznamu. Magnetická média a magnetické hlavy.
4. Kódy pro záznam dat.
5. Magnetopáskové paměti.
6. Diskové paměti.
7. Optické a magnetooptické disky.
8. Elektronika diskových pamětí. Rozhraní ATA, SATA, SCSI, SAS, FC.
9. Disková pole.
10. Rozhraní USB
11. Rozhraní IEEE1394
12. Obrazovkové displeje, obrazovkové adatéry.
13. Tiskárny.
14. Další periferní zařízení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Rozšiřující:
Wang, S.X.; Taratorin, A. Magnetic Information Storage Technology. Academic Press, 1999. ISBN 978-0127345703.
-
Rozšiřující:
Taratorin, Al. Magnetic Recording Systems and Measurements. Guzik Technical Enterprices, 2003. ISBN 99-900000-02.
-
Doporučená:
Murdocca, Miles J.; Heuring, Vincent P. Computer Architecture and Organization: An Integrated Approach. Wiley, 2007. ISBN 978-0471733881.
-
Doporučená:
Axelson, Jan. USB Complete. Lakeview Research, 2005. ISBN 978-1-931448-02-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
40
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
40
|
Celkem
|
160
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat základy digitální elektroniky |
používat metody návrhu kombinačních a sekvenčních logických obvodů |
programovat ve vyšším programovacím jazyku (nejlépe v C) |
programovat v jazyku symbolických adres |
pracovat s přerušovacím systémem počítače |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
navrhnout schéma zadaného kombinačního a sekvenčního obvodu |
inicializovat přerušovací systém a napsat proceduru pro obsluhu přerušení |
vytvořit programový modul v jazyku symbolických adres |
používat fyzikální zákony z oblasti elektřiny a magnetismu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
porozumět technologickým limitům, které ovlivňují parametry různých typů periferních zařízení (např. kapacita různých typů vnějších pamětí, přenosová rychlost různých rozhraní atp.) |
posoudit požadavky na přenosové rychlosti různých typů periferních zařízení a narhnout odpovídající koncepci periferního systému |
použít různé metody řízení periferních přenosů (programové řízení, přenos s využitím přerušení, přenos s DMA řadičem) |
porozumět konstrukčním principům a činnosti rozšířených rozhraní pro periferní obvody (SATA, USB, SCSI, SAS) |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vytvořit ovladače pro různé typy periferních rozhraní |
prakticky zvolit vhodné metody pro komunikaci s periferním zařízením v závislosti na požadované přenosové rychlosti |
použít metodu přímého programového řízení periferních přenosů |
požít metodu řízení periferních přenosů s využitím přerušení |
použít metodu řízení periferních přenosů řadičem pro přímý přístup do paměti |
vytvořit programové moduly pro obsluhu různých typů periferních řadičů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|